Thursday, July 03, 2008

Kesäheinä

Ihastuin Kesäheinään heti ensi näkemältä ja ostinkin langat (ohjeen mukainen Novita Bambu) jo vuosi sitten kun vietimme juhannusta Suomessa. Työn aloitus kuitenkin viivästyi kun Mystery Shawl vei suuren osan viime kesän neuleajasta ja miksi nyt niin kesäistä puseroa marraskuussa neuloisi.

Nyt se on valmis ja olen erittäin tyytyväinen. Koko on sopiva, kaulus aivan ihana ja neulos laskeutuu kivasti. Jos tekisin jotain toisin, aloittaisin ribbineuleen pari senttiä aikaisemmin, sillä nyt alusvaatevalintaan pitää kiinnittä vähän liika huomiota. Tämän olisi tietysti voinut välttää mittaamalla hiukan etukäteen, mutta eihän sitä kaikkea huomaa ajatella.


Malli:
Kristel Nybergin Kesäheinä Ullasta (02/ 07)
Koko: M
Lanka: Novita Bambu (hiukan alle 9 kerää)
Puikot: 3 mm


Min nästa sommartröja är klar. Det är Kesäheinä, från den finska nätsticktidningen Ulla (men mönstret finns översatt till engelska också, för de som ännu inte behärskar finska). Jag blev förtjust i den så fort jag såg den och köpte garnet redan förra sommaren, men det var först i maj i år som jag kom igång med stickandet.

Jag är mycket nöjd med resultatet, det enda som jag kunde gjort bättre skulle varit att sticka ribbstickning lite längre, så att man inte behövt vara lika noga med val av underkläder. I vilket fall som helst tror jag att det är en tröja som kommer att bli mycket använd, för den är väldigt behaglig att ha på sig. Tyget har bra fall och passformen är perfekt. Jag kommer nog till och med att vara nöjd med den (för min smak) konstiga ärmlängden.

8 Comments:

At 12:10 AM, Anonymous Anonymous said...

Jättefin, denna också!
Ska träna upp finskan...

 
At 8:29 AM, Blogger verano said...

Kaunis Kesäheinä! :)

 
At 10:11 AM, Blogger teisa said...

Kaunis pusero!

 
At 10:27 PM, Blogger Lotta said...

Suuuperfin!!! Och jag älskar den ärmlängden! :-)

 
At 8:47 PM, Anonymous Anonymous said...

Vilken fin!!Jag vill också sticka den!!Ha det gott./Ella.

 
At 10:12 PM, Blogger Madelene said...

Jättefin. snygg färg-min favvo / Karin

 
At 11:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Fantastiskt snygg tröja Lea! Den gillar jag verkligen! Snudd på snyggast hittills!

Zarah

 
At 10:17 AM, Blogger Mikaela said...

Minunkin piti tätä puseroa kutoa, mutta jostain syystä en saanut silmukkamäärää oikein... Eli kun kudon kokoa M, montako silmukkaa tulee kuvion kummallekin puolelle?? Blogissani olenkin kysynyt tähän apua, olisitko ystävällinen jag vilkaisisit minun ongelmani?! Kiitti etukäteen!!

 

Post a Comment

<< Home