Saturday, June 14, 2008

World Wide Knit In Public Day



Det var svårt att bestämma rubrik till inlägget. Några av alternativen var:
  • Uttittad på WWKIPD
  • Tur med vädret på WWKIPD
  • Trevligt på WWKIPD
  • Jag stickade faktiskt på WWKIPD

Jag skulle bara vara med som promenadsällskap till Botaniska och World Wide Knit In Public Day. Lea packade (trots mitt nej det behövs inte) ned min insomnade racksocksstickning i Knitzin och tog med den. Mottot verkade vara en stickning mer eller mindre i ryggsäcken spelar ingen roll.

Väl framme i botaniska bjöds det på fint väder, filt (tack Lisa) och kaffe. Lea var också snabb att plocka fram min stickning och efter lite påhejande blev det ett helt varv på sockan (det är fortfarande ribbstickning på första skaftet som gäller). Lite uttittad blev jag också när de utländska turisterna som passerade - "Wow, a knitting man".

// Peter

PS. Regnskurarna var inte långt bort, men de höll sig norr om stan.

1 Comments:

At 6:31 PM, Blogger Lotta said...

Woaw!!! Det verkar jätteskojigt!! Önskar att jag varit där!!! :-)

Bry dig inte om dom som stirrar, dom är bara avundsjuka! :-) Mitt teams release manager (nördkille) har lärt sig virka och knyppla av sin mormor. Inte för att jag tror att han sitter och knypplar hemma på fritiden, men det är Respekt, helt klart! Det är din stickning också. :-) Heja!

 

Post a Comment

<< Home