Thursday, June 19, 2008

Sukkia

Sukkatuotantoni on ollut surkea tänä keväänä. Nämä Jaywalkerit kokoa 45 ovat kököttäneet puikoilla kai tammikuusta asti. Tulihan niistä ihan kivat, mutta minua ärsytti pelkuruuteni langanmenekin suhteen, sillä varret ovat turhan lyhyet ja lankaa jäi reilusti. Tästä lähtien kudon näin isoja sukkia vain varpaista tai jos minulla on ylimääräinen kerä.

Seuraavat sukat ovatkin sitten tavallistakin tavallisemmat malliltaan ja tekotavaltaan. Lanka on kuitenkin uusi tuttavuus, Austermann Step jota olen halunnut kokeilla jo pitemmän aikaa. Niinkuin näkyy, hoitava vaikutus olisi toivottavaa jo neuloessa, mutta en tiedä näkyykö sormissani mitään suurempaa eroa nyt kun sukkapari on melkein valmis.

Mitt sockstickningsintresse har inte varit så stort under våren och Jaywalker-sockorna tog flera månader på sig att bli klara. Nästa projekt har gått lite fortare, det är ett par strumpor i Austermann Step (som jag köpte under från Garnhärvan under SiV). Som synes hade det varit bra med lite vårdande inverkan redan under stickningen, men jag vet inte om effekten varit speciellt stor.

Jag gillar i alla fall färgen, även om det finns en (i mitt tycke) lite mindre lyckad rand i den. Jag har inget emot självrandande garner, men de får gärna låta bli att var plottriga.

2 Comments:

At 6:28 PM, Anonymous Anonymous said...

Kauniin väriset sukat. En tiedä, kuvittelenko vain, mutta minusta kädet tuntuvat pehmeämmiltä Stepiä neuloessa.

 
At 10:18 PM, Anonymous Handyman Boca Raton said...

This was lovely tto read

 

Post a Comment

<< Home