Sunday, June 15, 2008

Lösa trådar på WWKIP


Lisa efterlyste bilder från gårdagens stickning i Botaniska. Här är några från tillfället då hon visade upp sin sjals mörka hemligheter inför kameran.

Annars var det roligt att träffa så många stickvänner (både gamla och nya) på en gång. Många hade jag inte träffat sedan Grötö-helgen.

Just när det gäller stickvänner finns det ju en del speciella saker som är intressanta när man träffas. Nu var det till exempel roligt att se att Maries Fabel-kofta närmade sig sitt slut och att äntligen få veta hur Åsas kofta egentligen var konstruerad.

1 Comments:

At 6:34 PM, Blogger Lotta said...

Det låter underbart!!! Önskar jag varit där! :-) Någon World Wide Knitting Day hörde jag inte talas om i Karlskrona.

Jag får väl försöka ta mig i kragen och se om jag kan hitta några i lämplig ålder (=inte enbart pensionerade tanter) som stickar även här ner. Obs! Inget ont om pensionerande sticktanter, men det vore roligt om det var lite blandade åldrar, ungefär som du har det i Göteborg...

 

Post a Comment

<< Home