Monday, December 28, 2009

En stjärna på Broadway

Jag misslyckades lite med den ena halvan av utmaningen, nämligen att blogga om det. Kanske hinner någon av de andra halvfärdiga inläggen komma, så ni får veta mer om mina funderingar kring utmaningen. Men gör er inga större förhoppningar, det här inlägget till exempel "borde" ha skrivits och postats för snart en månad sedan.

Jag bestämde mig ganska snabbt för att intarsia skulle vara tekniken jag skulle lära mig på köpet och att det skulle användas mer än två färger i projektet. Jag hittade faktiskt flera bra mönster och idéer och då trodde jag ju förstås att jag skulle hinna både sticka och spana mycket mer än jag faktiskt gjort. Men så är det ju alltid.

Eftersom jag inte ville ha något evighetsprojekt på halsen (har redan ett pågånde sådant) fick det bli en babyoverall som jag hittat genom sökningar på Ravelry. Om inte annat så hade den en deadline i form av att mottagaren växer och just det här mönstret hade inte storlekar så att jag kunde ha allt för mycket marginal.

När mönstret, garnet och färgerna var valda och de första tio varven stickade, var det inte så mycket utmaning kvar. Jag skapade inga större garntrassel och färgövergångarna fungerade utmärkt. Var det så enkelt?

Mönster:
Twinkle av Michelle Katerberg
Storlek: 7-10 månader
Garn: Garnstudio Karisma Superwash (mer än en och mindre än två nystan av varje färg)
Stickor: 3,5 mm

Jag är nöjd med resultatet, även om det kanske inte är det mest användbara plagget han har. Men ibland kan väl både kläder och stickprojekt mest vara roliga, eller hur?

Tähtihaalari valmistui aikoja sitten.

2 Comments:

At 8:21 AM, Blogger Karoliina said...

Hauska haalari. Vekkulin näköinen lapsukaisella.

 
At 8:26 AM, Blogger Knit A Little said...

Jag är helt förälskad, den är fantastisk!

 

Post a Comment

<< Home