Friday, October 09, 2009

Intarsia

Som sagt lutar det åt någon form av intarsia-stickning i utmaningen. Ikväll har jag förberett mig genom att titta på videon hos knittinghelp.com och bläddra vidare på Ravelry.

Förutom att hitta fler spännande mönster har jag också läst kommentarer där. Följande citat om en barntröja räckte för att avskräcka mig från projekt med alltför många färger i omlopp samtidigt:
"I had no idea what intarsia was when I started this project, but I certainly knew all about it by the time I was done." och "a painful three months in the making".

I vilket fall blev dagens saldo ett köpt mönster och en beställd bok. Återstår att se om jag lyckas bestämma mig i tid för att hinna med garnshopping imorgon. Eller skulle det rent av gå att hitta något i gömmorna?

2 Comments:

At 10:47 AM, Blogger knitbyme said...

Kul att din blogg vaknat till liv igen. Jag kan se en intarsiafärgad tröja i dina rosagråavita nyanser. Eller nå´t. Lycka till. Ska bli spännande att följa-

 
At 2:15 PM, Blogger Zandra said...

Intarsia är en trelig teknik, om är lite pillig (tyckte jag när jag skulle göra en stor kvadrat, det blev så lätt små hål mellan färgerna om jag tappade fokus.... Blir spännande att följa!

 

Post a Comment

<< Home