Friday, October 09, 2009

Funderingar

Det är inte konstigt att jag inte stickat mer flerfärgat när man tittar igenom mina sticktidningar. Tar man Interweave Knits till exempel, så är det nästan bara i det speciella färgtemanumret (sommaren 2008?) som det finna något användbart för Broadway-utmaning. Totala skörden från tidningsbläddrandet var en topp, ett par långa handskar och ett par blommiga strumpor. Kanske hade jag haft bättre lycka ett annat årtionde.

Mina böcker var än mindre hjälpsamma. Någon bok med flätor (jo, jag valde mellan folkdans och quickstep när jag anmälde mig), en bunt sockböcker och lite teknikböcker blir inget färgsprakande dansäventyr.

Återstår Ravelry, där jag surfat runt på nya vägar. Kanske är det sökorden "intarsia" och "baby" som kommer att ta mig upp på scenen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home