Tuesday, December 29, 2009

Att välja

Så här kan det se ut i sytyck-gonblick under Hollywood Week:

I förgrunden en dumlekaka (recept finns bland annat här) och min favoritmugg med Höstglöd i. Runt mönstret de flesta färger ur min Karisma-stash, som blev ganska stor när utgående färger reades ut för ett par år sedan. Jag vet inte varför Garnstudio ville göra sig av med alla glada färger, men de har passat bra till vantar, mössor och nu till Twinkle.

Att välja garnsort var alltså enkelt den här gången. Att välja färger var värre, trots om jag bara hade ett begränsat antal färger (även om jag höll öppet för att köpa till en eller ett par färger om det inte gick att få ihop något passande av det jag hade). Men färger har jag aldrig känt varit min starka sida och inte att bestämma sig heller. Även till vanliga enfärgade stickprojekt kan det ta många turer till garnaffären och flera rådfrågningar innan jag vågar att börja. Att kombinera färger är ännu värre. Jag brukar inte våga mig på fler än två, annars förlitar jag mig på färgkombinationer som någon annan gjort och där jag kunnat se och bedöma det färdiga resultatet.

Så kunde jag inte gå till väga här, men jag använde i alla fall min vanliga strategi att rådfråga andra, det vill säga sambon och oskyldiga besökare som dök upp här den helgen. Exakt vem som ska ha äran av den slutliga versionen vet jag inte längre, men jag har i alla fall godkänt den själv. Och varit nöjd med den.


När allt annat är klart är det dags att välja knappar. Dessa hittade jag på Deisy och de passar hyggligt. Jag gillade speciellt att knapparna är tvåfärgade. Tyvärr fanns den inte i fem färgsättningar som passade här, så det blev bara två olika färger.

Lisää haalari-tekstiä ja valitusta värivalintojen vaikeudesta.

2 Comments:

At 6:04 PM, Blogger Lotta said...

Det ser fantastiskt härligt ut med te, dumlekaka och alla fina garner! :) Och lillkillens nya overall (eller vad kallas plagget?) är bara så tuff!! Verkligen jättefin! Störtcool konstruktion. :)

kram till er!

 
At 10:12 PM, Anonymous Stina said...

Har du ett nystan av det knariegula kvar, intreserad av att sälja isf?

 

Post a Comment

<< Home