Thursday, January 31, 2008

Anemoit valmiit

Villapallo pohdiskeli suhdettaan kirjoneuleisiin. Minullakin on suhde niihin, suhde jonka viimeisin tulos on lapaset. Olen tehnyt kirjoneule-yrityksiä tasaisin väliajoin. Aluksi en edes ymmärtännyt pelätä niitä, sitten en pariin vuoteen uskaltanut kokeilla niitä (vaikka kokemukseni olivatkin onnistumista) ja parin lapasparin jälkeen kävin käsiksi villatakkiin, josta sitten tulikin pari vuotta kestävä ikuisuusprojekti. Saatuani sen päätökseen löytyi innostusta kokeilla muitakin kirjoneuleita ja muun muassa siitä syystä kudoin nämä lapaset (ja äänestin niitä paikalliseen KAL:iin). Innostus ei ole vielä laantunut, seuraavana on vuorossa pusero.

Malli: Eunny Jang, Anemoi Mittens
Lanka: Sandnes Lanett
Puikot: 2 mm bambu

Inom ramarna för vår västkust-KAL stickade jag Anemoi. Ett roligt flerfärgsprojekt och jag är mycket nöjd med resultatet. Visserligen kan jag önska att jag gjort som Tina och stickat in namn och årtal, men kan inte få allt. Det går ju att sticka fler

Mönster: Eunny Jang, Anemoi Mittens
Garn: Sandnes Lanett
Stickor: 2 mm bambu

10 Comments:

At 9:44 PM, Blogger Martsuli said...

Ihanat lapaset!!

 
At 10:42 PM, Blogger miastick said...

Å vad fina de är! Jag har inte ens börjat än.

 
At 11:53 AM, Blogger Tui said...

Kauniit lapaset :)

 
At 12:41 PM, Anonymous Anonymous said...

kanonfina, jag har mönstret, men har inte ens börjat än:) jättekul att se dina klara så fort:)

 
At 12:16 AM, Anonymous Anonymous said...

De blev jättefina! Jag har inte stickat en maska sedan vi var hos Marie, för jag har gjort 2! monkey och har just börjat med februarisockan. Färgvalet blev jättebra tycker jag. / Karin

 
At 8:44 AM, Blogger Eva i Halmstad said...

Hej
va fina dom blev,jag är klar med en vante tyckte att den blev lång, även efter minsta mönstret, vad tycker du, blev den lagom även på längden.
Ha de gott på dej.
eva.

 
At 3:50 PM, Blogger Sillen stickar said...

Hej! Vilka fina saker du stickar. Jag undrar eftersom jag har sett att du har stickat långa strumpor. Kan man ta ett sockmönster och bara förlänga skaftet eller ökar el minskar man maskor i långa strumpor? Hoppas du förstår min fråga.
Cilla
ps. Jag gav upp mina anemoi-Dina blev snygga.

 
At 11:14 PM, Blogger Sillen stickar said...

Du verkar vara expert på att sticka strumpor så ag undrar. Tror du att det är möjligt att sticka februarisockarna som strumpor. Hur skulle du gjort i så fall?
Mönstret finns på bla Miasblogg
Tack å hej f mej!
Cilla

 
At 9:01 PM, Blogger ♥ Hannah said...

Oh, jättefina....har beundrat dessa Anemois sen jag halkade in på Eunnys blog. Undrar om jag nån gång får dem gjorda?

 
At 9:13 AM, Blogger Eva i Halmstad said...

Hej, Jag rev upp och började på nytt, de färdiga resultatet blev bra och finns på min blogg om du vill se.
http://evaihalmstad.blogspot.com/2008/02/de-bidde-tv-tummar.html
Ha de gott på dej.
Eva.

 

Post a Comment

<< Home