Wednesday, January 02, 2008

Vihdoinkin valmis!

Tämä villatakki Solveig Hisdalin Kuviot silmukoiksi-kirjasta oli pitkään toivelistallani. Kesti kauan ennen kuin uskaltauduin aloittaamaan sen ja valmiiksi saamiseenkin meni pari vuotta. Ikävä kyllä lopputulos ei ollut paras mahdollinen, sillä tiheyteni ei pysynyt kurissa ja takki on lopulta (erinäisten pelastustoimenpiteiden jälkeen) kokoa "poikaystävältä lainattu" (sopii muuten hänelle kokonsa puolesta hyvin, mutta värit ja yleisilme eivät taida olla tarpeeksi miehekkäitä). Olen kuitenkin kohtalaisen tyytyäinen saavutukseeni, sillä varsinkin viimeistelyvaiheessa opin paljon uutta ja pidän kovasti esimerkiksi samettinauhareunuksesta. Niille jotka eivät pidä viimeistelystä en suosittele tätä villatakkia, sillä käsinompeluosuus oli aika monta metriä "pienillä pistoilla".

Lanka oli ohjeen mukainen Hifa 2 samoissa väreissä. Samettinauhan uskalsin sentään vaihtaa vihreään.


Efter år av väntan, månader av stickning och veckor av handsömnad är koftan från Solveig Hisdals Dikt i maskor äntligen färdig. I princip är jag nöjd med resultatet, men användbarheten minskar till följd av storleken som kan klassas som "lånat av pojkvännen". Faktum är att den passar honom alldeles utmärkt storleksmässigt, men färgerna och mönstret verkade inte tilltala honom. :-) Även om koftan inte blir riktigt så användbara som jag hoppats kommer jag säkert att tycka om att krypa in i den när jag känner mig frusen. Dessutom är jag nöjd med att jag faktiskt blev klar med den och att jag lärde mig mycket nytt om framför allt montering och annat efterarbete när jag gjorde den.

Garnet är Hifa 2 i de färger som föreslås i mönstret. Knapparna återigen från Knapp-Carlsson.

16 Comments:

At 7:59 PM, Anonymous Anonymous said...

Wau,upea takki!

 
At 8:44 PM, Anonymous Anonymous said...

Jag är mycket imponerad! Av stickningen, men särskilt av monteringen. Jag hade nog aldrig vågat ge mig in på den delen.

 
At 8:52 PM, Blogger Villasukka said...

oi, ihana! Olen kuolannut tuota samaista mallia, tosin eri väreissä.... Pitäisiköhän alkaa etsiä lankaa...

 
At 9:53 PM, Blogger Martsuli said...

Minusta tuo takki on kyllä todella upea! Tykkään myös väreistä.
Iso työ, onneksi olkoon sen valmistumisesta!
Eikö se aina niin ole, että itse huomaa virheet, toiset näkee hienon lopputuloksen..?

 
At 10:40 PM, Blogger miastick said...

Det blev ode till handarbete! Grattis!

 
At 1:32 AM, Anonymous Anonymous said...

Kaunis on, ja kiva juuri tuo samettinauha, ja mallineule. Mä en kyllä huomaa mitään virheitä missään, mikäs kriitikko siellä oikein on valloillaan? :)

 
At 11:14 AM, Blogger Strumpstickan said...

Fantastiskt! Gott Nytt År!

 
At 11:31 AM, Blogger Jenni said...

Kaunis takki. Olet tehnyt upeaa työtä!

 
At 4:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Så nydelig jakke du har laget.Første gang jeg er innom bloggen din men kommer helt sikkert til bake.Godt nyttår

 
At 5:24 PM, Blogger Pia said...

Aivan ihana takki. Olen itse ihaillut samaista neuletta useasti ohjekirjassa. Olen kokoa xxs, joten kaikki kirjassa olevat ihanat neuleet ovat vähän liian isoja.

 
At 2:20 AM, Blogger mel said...

Beautiful!! I've enjoyed watching your progress on this sweater - you've done a beautiful job. Congratulations!!

 
At 9:35 AM, Blogger Soili said...

Vilket fantastiskt vacker kofta du gjort.Den kan du verkligen vara stålt över.Alla som stickar VET vilket arbete det ligger bakom.
God fortsättning,det är alltid spännande att titta in till dej,du gör så många fina saker.

 
At 3:21 PM, Blogger Inger said...

Tröjan är så snygg,men det där med storleken känner jag igen,har stickat en annan tröja ur boken och den blev också rymlig.När jag precis börjat på den var jag på hemsjöjden i Stockholm och hade så när vandrat ut genom dörren med material till just den du stickat.Kunde dock hålla mig den gången.

 
At 4:38 PM, Blogger Eva i Halmstad said...

Ruskigt fin kofta,
Eva.

 
At 12:11 PM, Blogger Mari,Prosessineuloja said...

Aivan tyrmäävän kaunis neule!Itse tykkään noista alkuperäisistä väreistä yli kaiken.

 
At 1:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Så vacker den är!!!

 

Post a Comment

<< Home