Friday, January 25, 2008

Anemoi

Det blev glädjande många som ville haka på den lokala KAL:en och sticka något av Eunny Jangs vantar. Eftersom jag ännu inte förstått vitsen med halvvantar (det brukar vara fingrarna jag fryser om) blev det Anemoi för min del. Den första är klar och den andra är på god väg också.

Vi var några som träffades för att lägga upp stickningen tillsammans. Det var ingen i sällskapet (tror jag) som hade gjort tubular cast-on (vad kallas den på svenska?) tidigare, så det var en bra sak att öva på tillsammans. Annars har det inte varit så mycket konstigheter, förutom när jag inte läst utan bara trott.


Tällä hetkellä pääneuletyöni on Anemoi-lapaset. Tämä on pakallisen neulelistan KAL johon osallistuu tällä kertaa tavallista useampi listan jäsen. Kivat lapaset joiden kuvion kasvua on niin hauska seurata että ne edistyvät melkein huomaamatta. Mutta, onko kukaan onnistunut italialaisessa luomisessa Sukkasillaan-kirjan ohjeen mukaan?

1 Comments:

At 3:03 PM, Blogger Eva i Halmstad said...

Va tycker du om vanten/mönstret. Min första vante blev så lång fastän jag gjorde minst möjliga, kan va ett dåligt garnval jag gjort, visjögarn.
Ha de gott på dej.
eva.

 

Post a Comment

<< Home