Saturday, April 10, 2010

Patalappuinspiraatio ruokakaupasta

Unohdetaan hetkeksi kaikki bloggaamatta jääneet projektit ja hypätään suoraan nykyhetkeen. Nyt puikoilla, ei kun iis koukulla, on patalappuja Lidlin puuvillalangasta. Virkkaan harvoin, mutta juuri patalappuja innostun näköjään virkkaamaan aina parin vuoden välein.

Det finns mycket som "borde" bloggas, men det är väl lika bra att hoppa direkt till det dagsaktuella. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att få handarbetsinspiration på Lidl, men deras bomullsgarn fick mig i alla fall till att virka grytlappar igen. Grytlappar må vara definitionen på trist handarbete, men sådär en gång vartannat år får jag tydligen lust att tillverka ett par. Till min glädje kom jag ihåg hur man dubbelvirkar, för det måste vara det optimala sättet att göra grytlappar av garn.

(Jag var lite skeptiskt till garnets tvättmärkning (30 grader, för bomull!), men någon hade kommenterat på Ravelry att det gått bra att tvätta i 40, så det tänker jag också prova.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home