Friday, December 05, 2008

Lahjahuivi

Kesäheinästä jäi pari kerää Novita Bambua yli ja nämä muotoutuivat jo kesällä Lace Ribbon Scarfiksi. Koska huivi oli menossa lahjaksi (blogin lukijalle) en kuitenkaan esitellyt sitä täällä solloin. Koska lanka oli huomattavasti paksumpaa kuin ohjeen mukainen tein vain kolme mallikertaa. Näin hiukan yli kahdesta kerästä sai parimetrisen huivin.

Restgarnerna efter Kesäheinä-tröjan (Novita Bambu) ville bli en Lace Ribbon Scarf. Det blev de redan i somras, men eftersom den blev en present ville jag inte vissa upp den här förrän den nått mottagaren. Eftersom garnet är betydligt tjockare än det som rekommenderas i mönstret gjorde jag bara tre repetitioner istället för fem. Jag tycker i alla fall att den blev lagom bred och framför allt räckte mina dryga två nystan då till en vettig längd.

1 Comments:

At 10:04 PM, Blogger Lotta said...

Den är så fiiiin och jag har den på mig varje dag till nya vinterjackan. :) :)

kram från den nya ägaren

 

Post a Comment

<< Home