Tuesday, December 04, 2007

Knitzi


Enää ei ole aihetta pelätä sukkapuikkojen katkeavan tai silmukoiden karkaavan, ainakaan kuljetuksessa. Ravelryn mainoksista löysin Knitzin ja koska sitä kehuttiin myös foorumissa uskaltauduin tilaamaan. Palvelu oli hyvä, toimitus nopea ja Knitzi on osittautunut toimivaksi ratkaisuksi käsilaukussa kulkevan sukankutimen suojana.

Strumpstickningen i min handväska är numera skyddad av en Knitzi. Jag hittade annonsen på Ravelry och när den dessutom fick positiva omdömen på diskussionsforumet där beställde jag en. Den har fungerat väldigt bra även i praktiken. Jag har ju nästan alltid en strumpstickning på bambustickor i handväskan och även om jag inte knäckt någon av de korta stickorna ännu så är det ingen garanti för fortsatt tur. Dessutom slipper man tappa maskor när man rotat runt för mycket i väskan. (Och ja, jag vet att risken att tappa maskor m.m. blir mindre om man stickar på rundsticka, men nu är det så att jag föredrar att sticka sockar på strumpstickor, speciellt på de korta i bambu).

3 Comments:

At 9:06 PM, Blogger Eva i Halmstad said...

De är en himla bra uppfining, fint mönster på strumpan med.
ha de gott, eva.

 
At 10:21 PM, Blogger sticksIDAn said...

Trevligt att det är någon mer som gillar strumpstickor mer. Särskilt när det är en riktig strumpstickerska!

 
At 2:12 PM, Anonymous Anonymous said...

Jag drömmer om min egen Knitzi. Men har inte kommit mig för att beställa någon än. Vad fick du betala med frakt och tullavgifter osv...?

www.jennies.blogg.se

 

Post a Comment

<< Home