Friday, April 07, 2006

Tubey etenee

Hihat on päätelty (ainakin silmukat, langanpäitä roikkuu vielä) ja nyt on edessä *3 oikein, yksi nurin* melkein loputtomiin. Ei vain, kyllä tuo on edistynyt ihan mukavasti kunhan sitä tekee. Jouduin purkamaan vartalo-osan alun kertaalleen ja vaihtamaan pienempiin puikkoihin ja innostus lopahti joksikin aikaa. Sitten keksin liian myöhään että haluan raidan ja taas purkamaan. Nyt se vaikuttaa sopivalta ja raitakin on minusta kiva, eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Toivottavasti ainakin, eihän tuosta oikein sopivuutta voi vielä varmuudella päätellä.

Min Tubey har fått ärmar (enligt mönstret) och livet tuffar på så sakteliga. Jag har provat den och nu verkar den passa bra. Första försöket på liv fick jag ju repa upp för att byta till mindre stickor och sedan kom jag på för sent att jag ville ha en rand och fick repa upp lite till. Men, nu känner jag mig nöjd för tillfället. Hoppas bara att den fortfarande er bra ut när man stickat en bit till.

2 Comments:

At 8:49 PM, Anonymous Anonymous said...

Snyggt Lea! Jag har snart stickat färdigt ärmarna. Ångrar nästan att jag valt enfärgat nu när jag ser din.

 
At 3:19 PM, Anonymous Anonymous said...

Wow, den ser jätteläcker ut! Jag gillar verkligen randen. Skall bli kul att se det färdiga resultatet

 

Post a Comment

<< Home