Sunday, March 19, 2006

Puikko siellä, toinen täällä

Olen epävarma Tubeyn koosta ja voidakseni kokeilla sitä kunnolla olen kutonut pätkän molempia hihoja ja nyt on vuorossa jokunen sentti vartaloa. Neule muistuttaa tällä hetkellä lähinnä siiliä kaikkine puikkoineen. Lisäksi se on koristeltu hakaneuloilla silmukoiden poimimista varten.

Tubey med en kort ärmsnutt, en längre ärmsnutt (med ränder), upplockade maskor för bålen och en himla massa stickor för att härbärgera alla maskor i dessa halvfärdiga partier. Jag är lite osäker på passformen och vill inte sticka klart ärmarna innan jag vet att ryggpartiet passar.

3 Comments:

At 9:20 PM, Blogger Visa Lisa said...

vilken söt igelkott du har tåtat ihop vännen! ;) Jag tror din tubey blir ljuvlig! Tack för igår. :) kram

 
At 11:45 PM, Anonymous Anonymous said...

Nu förstår jag vad du menade med igelkott! Jag vill också börja med tubeyn.

 
At 9:28 PM, Blogger IngelaS said...

Hur går det med "kroppstuben" ?
Jag håller fortfarande på med andra ärmen...

 

Post a Comment

<< Home