Tuesday, September 25, 2007

Teltta

Olin jo jonkin aikaa epäillyt että kirjoneuleestani oli tulossa teltta. Lopulta uskaltauduin tutkia asiaa tarkemmin ja viimeistään mittanauha paljasti että tiheys oli sen verran pielessä että asialle on tehtävä jotain. Onneksi hätä ei taida olla aivan , ongelmaan taitaa olla ratkaisu joka ei vaadi purkamista. Koska villatakki on joka tapauksessa leikattava voin kai samalla poistaa hiukan ylimääräistä. Pituudella ei ole yhtä suurta väliä (en ole edes tarkistanut sitä ja voinhan lopettaa neulomisen aikaisemmin jos siitä näyttää tulevan liian pitkä) ja lankakin näyttää riittävän.
Näin käy kun kuvittelee tiheyden olevan sama kuin viime vuonna neulotuissa hihoissa. Hm, kuinkakohan paljon tiheysero tulee näkymään?

Medan koftan växte började jag så småningom misstänka att den såg stor ut. När jag äntligen bestämde mig för att våga undersöka saken närmare genom att bre ut den i sin fulla bredd och mäta masktätheten visade det sig att jag inte oroat mig i onödan. Något måste göras. Tack och lov verkar det finnas en lösning som inte innebär upprepning - eftersom jag ändå ska klippa upp koftan borde jag lika gärna kunna klippa bort en bit extra. Det skulle kännas bättre än att börja om från början och jag tror att längden kommer att bli ok ändå.
Så går det när man tror att stickfastheten är densamma som på ärmarna som stickades ifjol. Hoppas att inte skillnaden kommer synas allför mycket...

2 Comments:

At 9:52 PM, Anonymous Anonymous said...

Ojsan!
Jag såg att ett par muddar jag stickat blev helt olika långa med samma maskantal, men det är ju en helt annan sak än en hel tröja. Lycka till!

 
At 8:17 PM, Blogger Lotta said...

Oj! Vilken tur att du inte behövde repa upp allt det fina mönstret du stickat!

 

Post a Comment

<< Home