Saturday, September 01, 2007

Mystery Stole 3

Mystery Stole 3 eli Swan Lake on valmis, pingoitettu, höyhenenkevyt ja aivan ihana. Tein huivin Grignasco Merinosilkistä 3 mm ruusunpuupuikoilla. Lankaa kului suunnilleen 50 grammaa, joten vyyhdestä saa neulottua vielä toisenkin huivin. Valmis huivi on 45 cm leveä ja 2 m pitkä.

Mysteerineulominen sopi minulle hyvin, oli kiva "olla valmis" monta kertaa projektin aikana. Pain reissuviikon aikana jäin tilapäisesti jälkeen, mutta muuten viikko-osuudet olivat (minulle) sopivan pitkiä.

Tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin helmiä neuleessa, mutta olen jo ostanut lisää helmiä kokeillakseni myös neulomista lankaan pujotetuilla helmillä (joskus).

Mystery Stole 3 är utspänd och klar. Det har varit ett roligt stickprojekt, där man fick känna sig klar flera gånger under tiden. Veckoetapperna var lagom långa för mig, så att jag hann med dem utan att stressa om jag var hemma och kunde sticka ikapp en vecka om jag råkade vara bortrest en vecka emellan.

Sjalen stickade jag i Grignasco Merinosilk på 3 mm rosenträstickor. Det gick åt ungefär 50 g garn, så det ser ut som att jag kommer att sticka en blå sjal till av något slag framöver. Den här blev 45 cm bred och två meter lång.

Jag stickade med pärlor precis enligt mönstret. Det var ett smidigt sätt och jag tycker de blev bra rätt på sjalen. I och med att jag använde genomskinliga pärlor blev de nästan för diskreta, men i rätt ljus glittrar de till.

7 Comments:

At 1:02 PM, Anonymous Anonymous said...

Tjusigt!
Hade du pärlor? Nu är jag på avmaskningsvarvet...

 
At 5:38 PM, Anonymous Anonymous said...

Hieno, mutta tosi erikoinen malli kun ei ole symmetrinen. Tykkään kyllä molemmista päistä :)

 
At 8:10 PM, Blogger iso gnu said...

Hieno ja upean ohut. Mielenkiintoinen päällä, kun ei ole symmetrinen. jollakin näinkiedottuna erilailla ja se näytti hvyältä. Siis kannatti tehdä- en ollut mukana ja kateellisena ihailen muiden huiveja.

 
At 7:45 PM, Anonymous Anonymous said...

ei hyvä jösses että on KAUNIS :o

 
At 10:08 AM, Blogger Strumpstickan said...

Jättevackert! Så tunn och fin den blev:)

 
At 9:34 PM, Blogger Lotta said...

Helt underbar!!! Och blå, som jag tycker är så fint! :-) Men var det inte väldigt pilligt att sticka så tunt och fint? Jag hade nog blivit sinnesjuk. Du har mycket större tålamod än vad jag har. :-)

Jag har också skaffat mig en blogg nu. Tada! Den kommer att innehålla allt möjligt, inte bara stickat. Än så länge inehåller den inte så mycket eftersom jag skapade den idag, men jag misstänker att jag kommer att babbla på rätt bra i den. ;-)

http://medvindeniryggen.blogspot.com/

 
At 4:43 PM, Anonymous Anonymous said...

Jättefin Lea, jag visste inte att du också gjorde ms3. / Karin

 

Post a Comment

<< Home