Monday, April 16, 2007

Huppari puikoilla

Puikoillani on vihdoinkin Rogue! Ostin ohjeen jo pari vuotta sitten ja langatkin viime vuonna, mutta uskaltauduin kuitenkin aloittamaan sen vasta nyt. Pelkäsin näet ettei se vastaisi odotuksiani. "Kaikki" kun ovat jo neuloneet sen ja "kaikki" ovat kehuneet kuinka kiva sitä on neuloa. Onahn Roguesta jopa artikkeli Ullassa.

Mikä sai minut aloittamaan? Susannan ja Kristelin viime viikolla esittelemät kuvat Roguen hihoista ja Eriksen (sama suunnittelija) kaulus saivat Rogue-kuumeni nousemaan ja ohje ja langat pääsivät mukaan saaaristoretkelle. Tähän mennessä odotukset ovat täyttyneet ja huppari edistyy hyvää vauhtia. Seuraavana vuorossa on taskun yläreunan kiinnitys.

Jag har länge dreglar över Rogue. Mönstret inköptes för flera år sedan, garn förra året och nu vågade jag äntligen börja. Vadå vågade förresten, så svårt kan det väl inte vara? Jo, för efter allt gott jag hört/läst om mönstret har jag hunnit bli rädd för att jag har för höga förväntningar på det. Tack vare ett par lockande bilder på olika bloggar häromveckan blev suget att börja större än rädslan för besvikelse och garn och mönster fick följa med på helgens stickresa. Än så länge är stickningen precis så underbar som jag förväntat mig, så det verkar lovande.

Jag har tidigare stickat Eris av samma designer och båda dessa mönster är utmärkta exempel på riktigt bra mönster som helt enkelt inte finns på svenska. Det är mönster som dessa som gör det värt att ta de extra stegen att sticka på engelska och att köpa mönster på nätet. Maken till välskrivna mönster som leder till snygga plagg får man leta länge efter.

1 Comments:

At 8:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Kauniita sukkia ja ihania töitä muutenkin.

 

Post a Comment

<< Home