Monday, December 28, 2015

Uusi tapa sitoa langanjuoksut

Olen halunnut kokeilla uutta tapaa sitoa pitkät langanjuoksut ja Hylestad-sukkien kuvio näytti sopivan hyvin tähän. Tein kuusien väliin onteloneuletyylillä ylimääräisen silmukkajonon joka pitää langanjuoksut kurissa nurjalla. Tämä toimi yllättävän hyvin, ehkä hiukan työläämpää kuin tavallisesti, mutta toisaalta vihreä ei loistanut läpi läheskään niin paljon kuin muuten. 
I Hylestad-sockorna har jag provat ett nytt sätt att binda tråden när det är långa hopp mellan maskor i en färg. Eftersom det handlade om vitt och en mörkare färg var jag orolig att det gröna skulle lysa igenom om jag band garnet så som jag brukat göra och då var det ett bra tillfälle att prova något annat. I princip dubbelstickar man en extra maska på avigsidan som håller ihop de långa trådarna. Det verkar funka bra, för även om det kanske är lite mer jobb så tycker jag att det blev osynligt från framsidan och det har jag sällan lyckats med fullt ut tidigare. 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home