Friday, November 15, 2013

Vimplar

,Vimpeltröjan (Garland Sweater av Pickles) är klar. Jag är mycket nöjd, så även tröjans ägare och jag hoppas att den kommer att bli mycket använd i vinter. Det blå garnet är Sandnes Peer Gynt och vimplarna är Peer Gynt och Drops Alaska. Alaska-snuttarna är rester efter min Tubey-tröja som jag stickade för många år sedan. Kul att de kom till användning till slut. 
Jag stickade efter storlek 6 år i maskantal, men jag tror att jag hade ett lite tunnare garn än tänkt så tröjan borde ha blivit lite mindre. Ärmarna och kroppen stickade jag någon centimeter kortare än i mönstret och slutresultatet passar bra på fyraåringen. 
Garland Sweater nelivuotiaalle. Onnistui mielestäni hyvin ja käyttäjäkin vaikutti tyytyväiseltä. 

1 Comments:

At 10:08 PM, Blogger Sjömans-Elin said...

Så fin den blev!!!

 

Post a Comment

<< Home