Monday, November 01, 2010

Stickglädje

Först en eftermiddag med torpstickning med allt vad det innebär av stickprat och stickande. Dessutom lyckades jag få ordning på min Pomatomus-strumpa som jag klantat till genom att sticka på det vid fel tillfälle. Framöver ska jag bara sticka på det med belysning och koncentration närvarande.

På kvällen hann jag titta in på Ravelry och konstatera att Cookie A:s nya sockbok Knit.Sock.Love fanns att köpa som pdf. Visserligen innehåller den en hel del gamla mönster, men tillräckligt mycket nytt för att rättfärdiga ett inköp. Får se om det blir en "riktig" bok att ställa i hyllan också när den kommer.

1 Comments:

At 6:41 PM, Anonymous Madde said...

Åhvad härligt med en stickblogg:)
Jag har också en stickblogg:) Härligt när man kan få inspiration! Fast jag kan nästan bara göra sockar och vantar. Vill lära mig att göra koftor och speciella mönster.
Ha det mys!//Madde

 

Post a Comment

<< Home