Wednesday, September 22, 2010

Mmm, prinsesstårta


Redan under SYTYCK blev jag förtjust i Tant Koftas prinsesstårtevantar och när Karma garn sålde stick-kit med dem på SiV var jag bara tvungen att köpa ett. Jag stickade klart allt ganska snabbt, men sedan återstod det där med att fästa trådar och framför allt montera marsipanrosen (som dessutom skulle pressas först). Motivationen för att färdigställa vantar var ju inte heller på topp under sommaren.

Jag har tydligen lite mindre händer än man borde ha enligt mönstret, så partiet med florsocker fick bli lite kortare än i diagrammet. Annars tror jag att jag har följt mönstret, jag har i alla fall inte antecknat något mer om ändringar. Paketet innehöll förresten tillräckligt med garn till två par vantar, så jag kommer säkert att sticka ett par till så småningom.


En tiedä kuinka tunnettu prinsessakakku on Suomessa, täällä se on ainakin melkein tavallisin täytekakku. Pidän kakusta ja pidän myös näistä lapasista.

Malli: Vantar som en prinsesstårta (Tant Kofta)
Lanka: Heaven's Hand
Puikot: 4 mm

1 Comments:

At 11:32 AM, Anonymous kati said...

Voi kun kauniit lapaset. Ei parane hukata.

 

Post a Comment

<< Home