Wednesday, October 07, 2009

Utmaningen

Jag väntade otåligt på utmaningen, men sedan den dök upp har jag knappt hunnit passera datorn. Har hunnit fundera lite på min utmaning, men väntar fortfarande på att hinna bläddra bland mönster. Utmaningen jag fick löd så här:

"Din utmaning blir att dansa BROADWAY STYLE!
<...> Så då får jag tänka åt ett annat håll – en utmaning som kan bli stort eller smått, som kan passa dig eller någon annan i familjen, och framför allt något som får dig att leta efter Leas Stil på nya ställen, bland nya designers och mönster! Så även om jag sett dig sticka med två trådar i taget, så ger jag dig möjligheten att djupdyka i mönstermotiv och färgnyanser i ett Broadway-nummer!"


De två områden som jag spontant kom att tänka på som passande utmaningar var intarsia och/eller ett projekt med många färger som jag väljer själv. Intarisa har jag alltid tyckt verkar pillrigt med alla dessa extra nystan som ska hänga med och trassla sig, så jag vet att det finns mönster som jag tyckt var intressanta som jag avfärdat på grund av tekniken. Att kombinera färger är jag definitivt rädd för. Hittills har det antingen blivit säkra kort eller färdiga kombinationer (använt de i mönstret rekommenderade garnerna).

Nu ska jag passa på att spana mönster och idéer en stund.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home