Saturday, January 20, 2007

Kaunista

En ole koskaan kutonut mitään näin kaunista.

Malli on Eunny Jangin Bayerische Socks, lanka salaiselta ystävältäni saatu Regia Silk. Silkinkiilto esiintyy edukseen tässä muutenkin upeassa neuleessa. Joka puikollisen jälkeen minun on ihailtava tekelettä ja nyt en enää pystynyt hillitsemään itseäni vaan se oli kuvattava ja saatava tänne näytille.

Det här måste vara det vackraste jag någonsin stickat. Efter nästintill varje sticka måste jag beundra den en liten stund innan jag kan sticka vidare och ikväll var jag bara tvungen att fotografera och visa upp den. Mönstret kommer från Eunny Jang och jag stickar i Regia Silk. Ett utmärkt val verkar det som, då silkesglansen kommer fram extra bra i mönstret med de vridna maskorna.

9 Comments:

At 12:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Åh, så fint! Jag har tittat på det mönstret också. Jag tror bestämt att jag är en sockstickerska nu... Är det ett svårt mönster?

 
At 2:02 AM, Blogger Visa Lisa said...

wooooooooooooooow! Så himla fina! Jag vill OCKSÅ!

 
At 11:08 AM, Blogger Martsuli said...

Todella nätti sukkamalli!

Itsekin olen ihaillut tuota mallia aiemmin. En kyllä tohtisi yrittää aloittaa noita kun pelkään etten ymmärtäisi ohjeesta mitään vaikka englantia osaankin...

 
At 11:59 AM, Blogger miastick said...

Å vad snyggt! Jag har faktiskt köpt garn för att sticka dom där... inte silk dock, det ångrar jag nästan nu. Du är verkligen expert på att välja garner till dina projekt, Lea!

 
At 3:30 PM, Blogger juuli said...

Tuleepa niistä ihanan pitkät! Regia onkin ihanaa sukkalankaa (myös).

 
At 4:12 PM, Blogger Sari (saristitching) said...

On kyllä kaunista neuletta!!

 
At 7:35 PM, Anonymous Anonymous said...

vastavierailulla :D jaa-aa tulen toistekin lukemaan (paremmalla ajalla )..

 
At 1:01 PM, Anonymous Anonymous said...

Så fint mönster!! Törs du använda de där sen? :)

 
At 9:23 AM, Blogger Vifslan said...

Jag håller på med Bayerische också, men av nån anledning valde jag Lanett... Inte nöjd alls. Regia Silk låter som ett mycket bättre val. Men aj, vad tanken på att repa upp tar emot... :-)

 

Post a Comment

<< Home