Sunday, December 16, 2012

Två snabba mössor

Jag har använt min vita Habitat-mössa hela hösten och började bli sugen på något mer färgglatt på huvudet. Under höstens Garnasinne-evenemang har ha beundrat det underbart rödmelerade Manos Wool Clasica och nu hade jag äntligen ett projekt att använda det i.
Mönstret är Thorpe och jag har i stort sett följt mönstret. Enda medvetna avvikelsen är snoddarna som jag flätade med fyra trådar istället för tre. Jag tyckte det skulle bli bättre med lite rundare snoddar och så fick jag chansen att lära mig något nytt. Eller nytt och nytt, jag tror jag kunnat det förrut, men inte gjort det på tjugo år, så jag fick googla ändå.


Det var så pass rolig stickning att det blev en mössa till i omvända färger av resten av garnet till sonen.
Kaksi iloisen väristä myssyä talven pimeyttä piristämään. Malli Thorpe, lanka Manos Wool Clasica.

2 Comments:

At 6:37 PM, Blogger Tina said...

Fina mössor!
Manos gör så fint garn i härliga färger.

 
At 8:01 PM, Blogger knitbyme said...

Snabba: hur fort på 60 m? ;) jättefina!

 

Post a Comment

<< Home