Monday, December 10, 2012

Cookies sockklubb

Det har gått lite trögt med stickandet av strumpor av garn och mönster från Cookie A:s sockklubb i år. Två par har i alla fall blivit klara under senhösten och nu håller jag på med det tredje.

I april månads paket kom det Socktopus Sokkuso garn och jag valde att sticka mönstret som heter Nanaimo. Dock från tån för att kunna utnyttja garnet maximalt. Till mina fötter räcker en härva socknarna gott och väl, men nu skulle det räcka till fötter med skostorlek 45. Skaften blev lagom långa, men det blev bara ett par meter garn över.

Garnet hade jag varit nyfiken på ett tag redan och jag beställde mer av den långt innan de här var färdiga. Det är ett ganska hårt spunnet garn, men ändå behagligt att sticka med. Hoppas att det håller också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home