Saturday, November 26, 2011

Poks

Pojat saivat Poks-puserot. Alun perin olin ajatellut tehdä sellaisen vain isoveljelle, mutta lankaa jäi sen verran että pikkuvelikin sai omansa.

Bröderna fick var sin tröja. Storebror för att han behövde en ylletröja, lillebror för att det blev garn över. I praktiken är det hittills mest lillebror som använt sin, men å andra sidan har han förmodligen snart växt ur den.

Mönstret är Poks av Tikru. Jag hade tittat på det tidigare och nästan glömt bort det tills jag började leta mönster till Semillan jag köpte på Garnasinnes invigning. Tröjorna var snabbstickade, till och med men min begränsade tillgång till sticktid blev den större klar på ett par veckor och den mindre på tre dagar.

3 Comments:

At 8:46 PM, Blogger Sjömans-Elin said...

Snygga!

 
At 9:38 AM, Anonymous Hemmets Journal said...

Hej!
Jag snubblade nyss över din fina blogg och tror att du kanske uppskattar ett tips på ett nystartat community för handarbete.

Det heter ”mitt handarbete” och är en fristående sida till Hemmets Journal.
Här kan du följa andras pågående handarbetsprojekt och även lägga upp och tipsa om dina egna alster. Så finns ett forum som är super om du vill sprida info om stick/virk/sykvällar och liknande.
Sidan blir också en naturlig plats att blogga på om man vill ha läsare som är där för samma sak som du, alltså handarbete!

Hoppas du hittar dit! Välkommen!

Liza,
www.hemmetsjournal.se/handarbete

 
At 11:24 PM, Anonymous Zarah said...

Tröjorna blev jättesnygga!

 

Post a Comment

<< Home