Monday, July 02, 2007

Ostoksia

Juhannusreissu Suomeen aiheutti pienen lisäyksen lankavarastooni. Wetterhoffilta olin ajattelut ostaa Sivillaa mutta päädyinkin Veeraan. Tampereen TaitoShopista täydensin Pirkkalankakokoelmaani ja lopuksi ostin vielä jostain marketista Novitan Bambua Kesäheinään. Pistäydyin myös Tampereen neuletapaamisessa, hiukan liian väsyneenä ja ujona.

Här ett litet smakprov av mina garninköp från Finlandsresan. Jag tycker jag höll mig i skinnet väldigt bra, summan stannade på under kilot. Det blev ett nystan tunt ullgarn (till Icarus) från Wetterhoff, två härvor typiskt ullgarn (som kanske blir vantar tillsammans med garn jag redan har) och en bambu-bomullsblandning till en tröja. Under resan passade jag också på att besöka en lokal stickträff.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home