Monday, August 21, 2006

Villasukat

Ystäväni tilasi minulta saapassukat ja saikin ne lopulta, toimitusaika oli puolisen vuotta. Raidat ovat itsekehrätystä langasta, kantapäästä tuli ranskalainen (Ullan sukka-ekstran mukaan) ja kärjet kaventuivat spiraalikavennuksella (Sukkasillaan-kirjasta).
Lanka oli uusi tuttavuus, Morjärv sockgarn, mutta tulen taatusti käyttämään tätä kaikkiin tämän tyyppisiin sukkiin (ainakin jos se osoittautuu yhtä kestäväksi kuin miltä se vaikuttaa).

Ett par raggsockor har blivit klara. Jag känner mig väldigt nöjd med dem, både vad gäller garnval (Morjärv sockgarn) och utförande, jag har ett till par på gång av samma garn men med en annan häl och tå.

4 Comments:

At 12:36 PM, Blogger muoriska said...

Har du köpt Morjärvs garnen från Finland, eller har du bestält det direkt från ullspinneri?
Jag är lite nyfiken för jag har tänkt att skaffa deras garn lite större mägnd på en gång, och i Ica Lahtis där i Pajala det finns inte så stort sortiment av garnen.

 
At 1:34 PM, Blogger muoriska said...

Juu se on niillä tuo toimitus aika näppärän oloinen mitä olen lukenut, siellä Ruotsin sisällä.
Heillä on tosi mielyttäviä lankoja, se vähä mitä olen päässyt juuri Ica:ssa hiplaamaan.
(pitää se muuten välissä pruuvata kuin se riikinkielikin taipuu ;))

 
At 11:08 PM, Anonymous Anonymous said...

Jag vill också tycka att det är kul att sticka sockar...
Jag är mycket imponerad!

 
At 9:47 PM, Anonymous Anonymous said...

Jag väntar fortfarande på den. Inspirationen...

 

Post a Comment

<< Home