Thursday, December 29, 2005

Vaihteeksi tilkkuja

Viime päivinä eo ole tullut paljon kudottua, sillä joulupukki toi minulle myös tilkkutöihin tarkoitetun leikkurin, viivaimen ja alustan ja niitäkin piti päästä kokeilemaan. Sain myös kankaita, mutta ensimmäiseen projektiin käytin varastoista löytyneitä (ja sitä ennen leikkelin hiukan koetilkkuja jämäkankaista).

Sopiva pikkuprojektikin löytyi. Olen säilyttänyt puikkojani Moppe-laatikostossa vaihtelevassa järjestyksessä (aina en ole jaksanut etsiä oikeaa koteloa ja osa niistä ei pidä enää puikkoja) ja niinpä säilytyskotelo sukkapuikoille vaikutti tarpeeksi pieneltä tilkkuprojektilta. Tilkkuosa sujuikin hyvin ja kävi nopeasti, mutta muuhun kului enemmän aikaa ja ajatustyötä. Vielä puuttuu nauha jolla käärön saa solmittua, mutta varastoista ei löytynyt sopivaa sävyä.

Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen. Saa sitten nähdä onnistunko pitämään jonkunlaista järjestystä siinä.

5 Comments:

At 9:26 PM, Anonymous Anonymous said...

Upeita tilkkuja! Noin hienoja tähtiä minä en vielä osaa tehdä. Tarttukohan tilkkuvimma, pitkästä aikaa ;)

 
At 10:05 PM, Blogger Lape said...

pitäisköhän apinoida ideaa, vaikkakin löydän itseni todnäk väsäämästä hirsimökkejä pienen pienin yksityiskohdin ;) Mutta jo olisi aika löytyä työtä uudelle hankinnalle ompelukoneelleni...

 
At 10:27 PM, Blogger derea said...

Toi on tosi upea! Mä olen meinannut tehdä myös puikkokotelon, mutta en vatmaan uskalla tehdä mitään tuollaista sen päällispuolelle. Katastrofi olisi tulossa...

 
At 11:17 PM, Blogger Lea said...

Kiitos!
Malli on muuten helpompi kuin miltä se näyttää, minusta vinokaitaleen ompeleminen reunaan oli kaikkein vaikein osuus ja olen tosiaan aloittelija tilkkualalla.

 
At 2:25 PM, Anonymous Anonymous said...

Det var ett fint stickfodral! Det är tur du lägger ut många bilder, för jag förstår inte finska :o)

 

Post a Comment

<< Home